سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت لرزش ماشین اتومات در هنگام شروع حرکت چیست؟

لرزش ماشین در آستانه به تکان می تواند از اجزای گوناگونی همانند پیشرانه، دستور، شاسی و… نشات بگیرد براین اساس یافتن ریشه نقص‌ مداقه متعددی داشته و از هدر رفت وقت و هزینه شما پرهیز خواهد کرد. یدکی جیلی به دنبال مهمترین دلایل وجود لرزش در خودروهای اتوماتیک را پژوهش کرده‌ایم.

اجزای گیربکس خود کار
خودروهای مجهز به‌این نوع گیربکس شاید از فساد توربین مشقت ببرند که‌این مسئله میتواند باعث به لرزش در طی آغاز به تکان گردد. توربین باطن گیربکس جزو اجزای مبدل گشتاور میباشد که نیرو را از پیشرانه به گیربکس منتقل می‌نماید. فساد توربین می تواند روی عجله گیری خودرو نیز تأثیر منفی بگذارد.

عمل اساسی روغن گیربکس کاهش اصطکاک دربین قطعات میباشد و درصورتی‌که نشتی‌ای در گیربکس وجود داشته باشد سبب ساز داغ شدن قطعات داخلی و لرزش ماشین اتوماتیک در هنگام آغاز به جنبش شود؛ بدین ترتیب تحقیق نصیب زیرین خودرو از لحاظ وجود یا این که خلا نشتی گیربکس التفات متعددی خواهد داشت.

تسمه تایم حاد
یکی مهم ترین قطعات جانور در پیشرانه تسمه تایم میباشد که عمل هماهنگی کارکرد سوپاپ‌ها با پیستون‌ها را ایفا میدهد. یک کدام از دلایل لرزش خودرو در طی استارت به تکان میتواند وا رفته یا این که بی‌چگونگی بودن تسمه تایم باشد که سبب ساز ساخت‌و‌ساز نقص‌ در کارکرد پیشرانه شود.

سیستم تعلیق معیوب
سیستم تعلیق وظیفه جذب ناهمواری‌های مسیر و خودداری از جابجایی آنها به کابین را بر ذمه دارااست البته درصورتی‌که سیستم تعلیق با خلل مواجه گردیده باشد سبب به لرزش افتادن خودرو شود. وارفته بودن اجزای متفاوت، بیرون شدن قطعات از شرایط تهیه کارگاه و فرسودگی آنها همانند بازوهای در دست گرفتن کننده می توانند یکی دلایل اختلال موردبحث ما باشند.

تیم موتور حاد
مجموعه‌موتورها منجر اتصال پیشرانه و گیربکس به محیط مهم میگردند و تعادل و پایداری پیشرانه را ضمانت می‌نمایند. بدیهی میباشد که وخیم بودن این قطعات سبب تولید لرزش در ماشین خود کار خواهند شد.

کامل CV خلل‌دار
در حالتی که خودروی شما دیفرانسیل جلو بوده و در طول رانندگی می‌لرزد شاید کامل CV آن نقص‌ داشته باشد. این کامل نیروی پیشرانه را از گیربکس به چرخ‌ها میرساند و به شفت متصل میباشد که آن‌هم چرخ‌ها را می‌چرخاند. در شرایطی که این کامل مصدوم باشد سبب لرزش خودرو گردد. در این‌حالت گشتاور گیربکس به نرمی راهی چرخ‌ها نمی شود و خودرو در طی استارت به جنبش یا این که عجله گیری به لرزش میفتد.